Najdi deset rozdílů

 

Podívejte se na obrázek vlevo, teď na obrázek vpravo, a teď zase na obrázek vlevo. (Po rozkliknutí se obrázky zvětší ) Co vidíte? Nadšené lidi, kteří si vybělili zuby. Podívejte se znovu pozorně vlevo a pak znovu pozorně vpravo. Jaký je mezi těmi lidmi rozdíl? Ti vlevo si vybělili zuby bělící tužkou White Smile, ti vpravo bělícím gelem Plus White (který je podle autora textu jednou bělicím gelem a jednou zas tužkou, to asi podle toho, jestli po sobě zrovna přečetl to, co kopíruje odjinud).  

Najdete mezi stránkami propagujícími dva různé výrobky deset rozdílů?

 

Ani jeden z nabízených produktů bych si nekoupila. Stránky, které je propagují, působí všemožně, jen ne seriózně. 

Když pominu fakt, že dvě stránky propagující dva různé výrobky jsou (jistě jen náhodou) graficky totožné a dokonce obsahují stejný text, hodně, ale opravdu hodně, mi vadí využívání nefér prostředků pro podporu prodeje. Třeba ten nenápadný pokus vsugerovat zákazníkovi, že světové celebrity mají bílé zuby díky tomuhle přípravku. Nebo reklamní video s titulkem Zpravodajství. Nebo třeba ti spokojení zákazníci, o kterých už jsem psala. Všichni jsou samozřejmě vymyšlení. 

Tak třeba Zdenka a Oldřich. 

  

Ve skutečnosti jsou to kolegové.  

Paní Věra taky nebude paní Věra. 

 

A nakonec Eliška. Na její fotku narazíte na internetu na každém kroku. Jenže se samozřejmě nejmenuje Eliška. Nejčastěji se objevuje pod jménem Rebecca. 

A nakonec ceny. Bělící tužka stojí 590 korun. Cenu bělícího gelu zjistíte až potom, co do formuláře na stránce vyplníte svoje jméno, adresu, telefon a další údaje. Ale jako jméno a příjmení to vzalo Protivnou blondýnu, takže vím, že cena je 890 korun. A to mi tedy jako výhodné opravdu moc nepřipadá. Zvlášť v souvislosti s celou tou prapodivnou reklamou mi to přijde jako předražený šmejd.