4 mýty o zpomaleném metabolismu

Když se jedná o hubnutí, ženy si často myslí, že za nabraná kila může zpomalený metabolismus. My se dnes mrkneme na to, jak to s metabolismem funguje.

Internet je plný nepravd a mýtů týkajících se hubnutí. Které to jsou?

Mýtus č. 1: Cvičení rozjede metabolismus na dlouhou dobu

Spousta lidí si myslí, že když v daný den cvičí, může si dopřát větší množství jídla, které se neuloží do zásob.

Je pravda, že během cvičení spálíte více kalorií, jenže tento proces trvá tak dlouho, dokud cvičíte. Jakmile skončíte trénink, váš metabolismus se vrátí zpět do klidové rychlosti (výjimkou je HIIT).

Co dělat: Cvičte pro své zdraví a jezte přiměřeně svému životnímu stylu. Neberte cvičení jako omluvu k jedení většího množství jídla.

Mýtus č. 2: Při narůstajícím věku přibíráte na váze, protože se váš metabolismus zpomaluje

Náš metabolismus je pomalejší o mnohem menší hodnotu, než se většina z nás domnívá.

K nárůstu tělesné hmotnosti dochází, protože se stáváme méně aktivními – práce a/nebo rodina odsouvají cvičení do pozadí.

Není to zpomaleným metabolismem, ale tím, že jste se stali méně aktivními a tělo se tomuto životnímu stylu přizpůsobilo.

Co dělat: Cvičení a jakákoliv pohybová aktivita by měla být pravidelná část každodenního života. Najděte si pohyb, který vás bude bavit, a udržujte se fit.

Mýtus č. 3: Jedení určitých potravin zrychlí metabolismus

Konzumace potravin, jako je zelený čaj, kofein nebo pálivé papriky, vám samo o sobě nepomůže zbavit se nadbytečných kilogramů. Některé potraviny mohou váš metabolismus lehce nakopnout, ale to nestačí, aby se změnila váha.

Co dělat: Vybírejte si potraviny pro jejich výživovou hodnotu. Jezte takové jídlo, které vás zasytí, aniž by vás vyčerpalo nebo jste měli po něm ještě větší hlad. Alfa a omega při hubnutí je celkové množství přijatých kalorií a složení makroživin (bílkovin, tuků, sacharidů).

Mýtus č. 4: Jedení malých porcí během dne zrychluje metabolismus

Bohužel existuje málo vědeckých důkazů, že konzumace malých, častých jídel zvyšuje metabolismus.

Rozložení jídla na menší porce může zabránit hladovění a přejídání. Pokud s tímto máte problém, budou vám menší porce vyhovovat.

Co dělat: Věnujte pozornost vašemu hladu a jezte, když máte opravdu hlad. Nezaměňujte reálný hlad od emočního přejídání + omezte svačiny s vysokým obsahem jednoduchých sacharidů (samotné ovoce, ovocné smoothie, med, sušené ovoce…)

Závěrem

Jak to, že ONA může jíst cokoliv a v jakémkoliv množství a nepřibere, zatímco já přibírám jenom ze vzduchu?

Je to tím, že kamarádka / sestra / mamka má rychlý metabolismus / skvělou genetiku? Nebo spíš tím, že je po celý den aktivní, je aktivní v práci, chodí pěšky, pravidelně cvičí a běhá, je prostě v pohybu a má vyšší výdej energie?