5 rad, jak se konečně začít hýbat

Zní to jako klišé, ale – aktivní pohyb je návykový. Existuje i spousta výzkumů, které to potvrzují. Aby to člověk zjistil na vlastní kůži, musí tomu dát šanci, párkrát se překousnout a pak už si jen užívat pocity spojené s tím, když začne vnímat první změny.

Pohyb nemá pozitivní dopad jen na fyzický vzhled, ale i na psychiku. Jedná se o jeden ze zaručených tipů pro šťastný a produktivní život. Kdo se stále nedokáže donutit k pravidelnému pohybu, možná mu pomůžou následující rady.

1. Najděte si motivaci

Další rada, co zní jako děsné klišé. Ale vážně – když se třeba díváte na fotky lidí, co jsou v perfektní kondici – neinspiruje vás to? Ale věcí, které pomohou s motivací, je samozřejmě spousta.

Může se jednat o přátele, kteří pravidelně sportují (a proto se přirozeně cítí a vypadají tak trošku líp), různé fitness blogy, motivační stránky na Facebooku, kterých je spousta. Hlavní je, nenechte se odradit vlezlou myšlenkou, že to stejně nezvládnete – stačí jen najít v sobě trochu vůle, začít a chvilku vydržet.

2. Přestaňte hledat výmluvy

Spektrum výmluv, proč zase odložit fyzickou aktivitu, se zdá být nekonečné. Nedostatek času, zlobící děti, únava, to či ono… Kromě toho, že lidé nemají čas (nejčastěji ti, co i přes „nedostatek času“ sjíždějí všechny seriály), mnoho z nich nebaví cvičit, protože mají radši normální sporty.

To je určitě fajn, ale reálně se ke sportu dostaneme kolikrát do měsíce? Zkrátka by si měl každý sám upřímně odpovězte na otázku, jestli to, co udává jako důvody, jsou skutečné důvody, nebo jen výmluvy. Skutečně není za celý den nic, co by se dalo odsunout ve prospěch pohybu? Je to jen o prioritách.

3. Najděte si to, co vás bude bavit

Nemá cenu se otravovat něčím, co nás nebaví, protože možností, co dělat, je nekonečně. Cílem je si pohyb zamilovat, ne zprotivit. Každý by se měl zeptat sám sebe, co ho nejvíc láká, a prostě to zkusit.

Skupinové sporty, nebo spíš o samotě? Venku, ve fitku nebo doma? Cvičení nebo sport? Když se člověk splete, nezbývá než zkusit něco jiného, ale když tomu dá dost šancí, určitě si něco najde.

4. Stanovte si (malý) cíl

Chtít do půl roku vypadat jako Gisele Bündchen je sice hezké, ale jako cíl pro většinu lidí nedosažitelné. Mnohem lepší je prostě si slíbit, že zítra budete půl hodiny cvičit. Anebo že celý další měsíc budete cvičit (nebo sportovat) aspoň třikrát týdně.

Prostě něco na ten způsob. Splnění takových cílů je mnohem reálnější a není potřeba na ně čekat dlouhého půl roku. Mít dobrý pocit ze splněného cíle můžete mít třeba už za půl dne.

5. Udělejte si plán

Tohle už je pro někoho moc, ale pomáhá to. Jedním z důvodů, které často slýcháme, totiž je, že: chci se hýbat, ale prostě si na to nikdy ten den nevzpomenu.

Proto je dobré si pohyb naplánovat třeba den předem a svoje ostatní aktivity tomu přizpůsobit. A třeba si na to i den předem všechno nachystat. Prostě si připravit půdu proto, aby žádná další výmluva neměla šanci.