Jak si hloupým komentářem načůrat do bot

Někdy v únoru jsem se obula do pražské agentury Still  Models Management (celý článek je tady, psala jsem ho ještě před úpravou layoutu, a tak by se s obrázky v něm dalo úspěšně vytapetovat, ale snad laskaví čtenáři překousnou to oční nepohodlí). Ve zkratce: Tahle agentura je celá taková prapodivná a na svém webu se třeba tváří jako prestižní mezinárodní firma spolupracující s uznávanými světovými fotografy. Jenže tihle fotografové o ní v životě neslyšeli. Agentura má na webu taky spoustu fotek. Ty, co jsou takové nicmocnuda, jsou opravdu z jejího ateliéru. Ty, které na první pohled zaujmou, jsou tak trochu ukradené z internetu. Čekala jsem, že brzy přijde nějaká reakce agentury. Nejpravděpodobnější mi připadalo vyhrožování armádou právníků, žalobičkou a požadavkem mnohamilionového odškodného za údajné poškození skvělého a proslulého jména firmy. O trochu míň pravděpodobné bylo vyhrožování fyzickou či psychickou likvidací Protivné blondýny. A za nejmíň pravděpodobné, ale za to nejvhodnější, bych pokládala nějaké oficiální prohlášení na webu firmy ve smyslu: Udělali jsme chybu, napravili jsme ji a všem se omlouváme. Nebo: Bývalá uklízečka ateliéru zešílela,  nabourala se nám na web a umístila na něj cizí práci, aby se nám pomstila, že nedostala prémie za pěkně opucované reflektory. Nic z toho se nestalo. Až teď po dlouhých měsících reakce konečně  přišla. A přiznávám, že mě fakt překvapila. V komentářích pod článkem se zničehonic objevily hned dva komentáře téměř současně. Jeden přidal jakýsi Rastislav Harhovský a okamžitě ho smazal. Druhý napsal minutu potom anonymní uživatel podepsaný jako Lucie S.

Rastislav Harhovský evidentně nechtěl, aby se jeho komentář pod jeho jménem u článku objevil, a tak ho okamžitě smazal. Nejspíš si nevšiml, že je přihlášený do Google, který mu bohužel vyplnil jméno automaticky. A nejspíš taky netušil, že všechny přidané komentáře mi chodí na mail. 

Tak tady jsou. Oba dva: 

Když jsem hned po přečtení mrkla i na mail, ve kterém byla reakce od pana Harhovského, vážně jsem se bavila. 

Příspěvky jsou samozřejmě naprosto totožné. Do puntíku. A je celkem jasné, proč se nějaký pan Harhovský vydává za Lucii S. 

On je totiž ve vedení téhle slavné agentury a zřejmě měl potřebu dát všem na vědomí, že jsou skvělá firma. 

Když už teda chef operating Harhovský alias Lucie S. doporučují podívat se na Facebook agentury, proč tam nemrknout? Mají tam spoustu zajímavých věcí. Třeba příspěvky, které doprovázejí fotky. 

www.facebook.com

Přiznávám, že jsem opravdu jen blondýna, když nedokážu pochopit, proč tak strašně prestižní modelingová agentura spolupracující s celebritami a světovými fotografy a pořádající exkluzivní módní přehlídky, musí ke svým facebookovým příspěvkům dávat čtyři roky staré fotky z přehlídky Victoria´s Secret, s kterou neměla vůbec nic společného. 

www.ifdb.com

No, možná je lepší koupit si fotku z fotobanky (případně si ji někde grátis stáhnout) a vydávat ji za svou práci, když sami neumíme pořádné fotky udělat, žejo. Ostatně, s publikováním cizích fotek má tahle agentura už poměrně dlouhou zkušenost. Ono se totiž  vždycky chytí víc holek toužících po kariéře modelky na špičkovou a tak trochu ukradenou fotku Olgy Kurylenko, než na průměrnou, byť neukradenou fotku, kterou v téhle agentuře doopravdy udělali.  Takové chcibýtmodelka holce se pak lehce vysvětlí, že má pěkně zacvakat pár tisíc za fototest, nebo několikanásobně víc za jakože book, aby mohla tou modelkou být. Holčina se už vidí na přehlídkovém mole s prachatým fotbalistou po boku, a tak vypíná mozek a cáluje. A agentura kasíruje a mne si ruce.

Když už jsem se začala touhle bezva firmou znovu zabývat, koukla jsem se i na její web. Kromě toho, že z něj ani náhodou nezmizely nepravdivé informace nebo cizí fotky, jsem si přečetla i to, že: „Naší činností jsou také editační práce pro prestižní světové magazíny.“ 

Zvláštní, že by prestižní světové magazíny běhaly do pražské Šeříkové ulice a nechaly by si upravovat texty a připravovat je pro tisk. Já vždycky měla za to, že prestižní světové magazíny mají na tuhle práci vlastní tým lidí. Podivné je i to, že pokud agentura pracuje na takhle významných projektech, nikde neuvádí, které ty magazíny vlastně edituje. Že by zase tak trochu kecala pro zvýšení image firmy a ega jejího vedení? 

No, tak se aspoň mrknu na to, jak v téhle agentuře umějí psát, když už mají na webu i blog. Tam jistě najdu spoustu úchvatných, čtivých a originálních textů. Řeklo si druhé naivní Já, které je většinou hodně dobře ukryté v hlavě Protivné blondýny, a kliklo.  Nemělo to dělat. 

Blog má jen pár příspěvků. Buď jsou naprosto o ničem, napsané tak, že slohovky ze základky mají vyšší úroveň, anebo jsou perfektní. Čtivé. Poutavé. Zajímavé. A úplně ukradené. 

Tenhle příspěvek ze 7. 7. 2011, u kterého je jako autor uvedeno Still Models, totiž vyšel o pár týdnů dřív na mém oblíbeném webu Proti šedi.  Oba texty jsou naprosto totožné. 

www.protisedi.cz

Stejně tak je opsaný i další článek, který autor Still Models publikoval letos 4. června.

Už v září 2011 ho totiž napsali na iDnesu. 

www.idnes.cz

A ještě příklad třetí, aby bylo jasné, že to není náhoda. Článek je tentokrát vybrakovaný z Elle.

www.elle.cz

Myslím, že kdybych pátrala dál, našla bych i další ukradené fotky a články, další vypůjčená jména, která mají téhle pofidérní agentuře zajistit lesk a nehynoucí slávu, a další nejasnosti. Třeba jako tu, proč nikde na webu není IČO firmy. Nebo proč rejstřík ekonomických subjektů ani jiné rejstříky vůbec podobnou agenturu neevidují. Nebo proč Google nedokáže najít jedinou zahraniční recenzi (o kterých píše Lucie s.) na práci fotografa Dana Direna. Anebo proč Google vůbec nezná jméno prezidenta firmy Davida C. Bibbyho, když to musí být zcela jistě důležitý pán podle toho, co jsem se o něm a o agentuře na jejím webu dočetla. 

Neměly by podobné agentury raději prostě fotit portréty na občanky, místo toho neuvěřitelně průhledného honění si trika? Už se těším na reakci pana Harhovského. Anebo jeho tajemného alter ega, které si říká Lucie S. A mám pro něj jednu radu: Když už chcete jako šéf firmy reagovat na cokoliv, nedělejte to raději vůbec, když to neumíte jinak, než tímhle hloupým způsobem. Některé protivné ženské to totiž rády  rozmáznou a ještě přitom objeví pár dalších nesrovnalostí. Takže výsledek je, že jste si tak trochu sám načůral do bot. _____________________________________________________________________

Zdroj neoznačených obrázků: www.stillmodels.com/cs