Lněné semínko – recepty, jak jíst a konzumovat

Lněné semínko se hned z několika důvodů řadí mezi tzv. super potraviny. O jeho zařazení do jídelníčku by měl proto uvažovat každý, kdo chce pro své tělo udělat to nejlepší a udržet se v dobré kondici. S čím vším může lněné semínko pomoci? A jak ho správně konzumovat, aby byly jeho účinky co možná největší?

Lněné semínko je sice malé, ovšem obrovské díky svému vlivu. Bylo zjištěno, že obsahuje hned několik velmi důležitých vitamínů. Je bohatým zdrojem zejména vitamínů skupiny B (B1, B2, B3, B5, B6) a obsahuje také potřebný vitamín E.

Nachází se v něm také minerály – hlavní je výskyt vápníku, manganu, hořčíku, želena, selenu a také draslíku. Nedůležitější je potom vysoké procento vlákniny (vláknina v potravinách je často nedostatečná, lněné semínko může být jejím hlavním zdrojem). Dále obsahuje až 30 % omega 3 mastných kyselin a vysoké procento proteinů.

Kde může pomoci?

Díky jedinečné kombinaci jsou tomuto drobnému semínku připisovány mnohé léčebné účinky. Příznivě ovlivňuje činnost střev. Pomáhá hlavně při zácpě a naopak i při průjmu.

Pravidelná konzumace semínka může napomoci k udržení optimální hladiny cholesterolu v krvi. Uplatňuje se také při léčbě nemocí žaludku a pomáhá při žaludečních vředech. Lněnému semínku jsou připisovány i blahodárné účinky při léčbě rakoviny.

Jak ho konzumovat?

Nejdůležitějším kritériem, jak konzumovat lněné semínko, je, že se musí jíst syrové. Jakoukoliv tepelnou úpravou by se totiž zničily všechny důležité látky. Mělo by být konzumováno vždy s potravinami, které jsou bohaté na bílkoviny. Jsou to hlavně sýry a jiné mléčné výrobky.

Přidávat ho lze i do salátů či jogurtových zálivek nebo do proteinového chleba. Kdo bude semínka jíst „jen tak“, je nutné je vždy dobře rozkousat. Jedině tak bude tělo schopno lněné semínko zpracovat.