V Baumaxu určuje barvy génius

„Vy si zaželáte, my Vám namícháme – Váš barevný sen! Uskutečnite Váš barevný sen. Namalujte si Vaše čtyři stěny dle Vaší chuti!“

Tak tohle opravdu není text z webu nějakého polského nebo maďarského malíře pokojů, který se snaží najít si klienty u nás a ještě mu moc nejde čeština. Takhle oslovuje svoje zákazníky Baumax. Jestli má zrovna tenhle text přesvědčit lidi o tom, že si vážně chtějí nechat namíchat barvy zrovna v Baumaxu, tak to dělá naprosto blbě. Každý, úplně každý si přece vymaluje svoje čtyři stěny (případně třeba šest stěn, pokud má atypické bydlení, nebo i osm stěn, chce-li vymalovat dvě místnosti), podle svého. Myslím, že chuť s barvou stěn nemá moc společného, ale budiž, klišé se objevují všudemožně a tohle je jeden z příkladů, jak by se používat neměla.

„V našem centru míchání barev Vám namícháme tisíc barevních tónu.“

No, aspoň že má Baumax tak pěkně spočteno, že nemíchají jen 865 barevních tónu nebo třeba 1005. 

„S našim geniem pro spektrálnní fotometr namícháme Vaši vytouženou barvu. Jednoduše si přineste sebou barevnou vzorku, nezáleží jestli je to obrázek, kousek záclony nebo něco jinýho. Náš spektrální fotometr stanoví exaktně každej barevní tón. Navštívte náši pobočku bauMax-u a nechte si poradit.“

Představuju si to asi takhle nějak: V Baumaxu v každém oddělení barev je pán, který má funkci „Génius pro spektrálnní fotometr“. Sice nevím, co to znamená, ale jiné vysvětlení mě nenapadá. Pan Génius si ode mě vezme stránku z časopisu o bydlení, kde mají hezky vymalováno, strčí ji do jakéhosi udělátka a ono mu exaktně řekne, co že je to přesně za odstín a jak ho má namíchat. Já si s ním pak vymaluju obývák a budu strašně vzteklá, protože to bude vypadat úplně jinak, než na té fotce, kterou grafik prohnal photoshopem. 

Možná by mi pomohlo, kdybych šla na nějaký kurz, na kterém by mě v Baumaxu naučili, jak si teda vybrat barvu na zeď a vymalovat si. 

„bauMax učí začátečníky jak to funguje a pokročilé jak se stáť profíkem. A to vše dostanete úplne zdarma! Učte se od naších profíků takz více k témě úspory energie nebo přibližte tuto tému najmladšímu pokolení.“

Když na to tak koukám, radši na žádný kurz do Baumaxu nepůjdu, i když jsou zadarmo. Bůhví, o čem by vlastně byl. 

Zkusím to jinak. V Baumaxu mysleli i na komunitu svých zákazníků a vytvořili pro ni bazar. Je možné tam nakupovat, prodávat nebo si sjednat třeba nějakou službu. 

Jen jim to jaksi moc nefunguje. Ať kliknu na kterýkoliv z inzerátů, prostě tam není. 

Mám ale pocit, že je možná lepší koukat se na vyskakovací okno s chybovou hláškou, než vidět tohle. 

Výraz „sorry“ beru v hovorové řeči. Nevadí mi ani na specifických webech zaměřených na šíleně cool omladinu. Ale koukat na něco takového na webu velkého prodejce, no to jako sorry, ale je to  trapné. I když je to tak náročně graficky zpracované. 

Firemní stránky by měly být vždycky perfektní. Podobnou fušeřinou sice Baumax asi neodradí lidi od nákupu, zbytečně ale dává najevo, že něčím takovým, jako je bezchybná firemní komunikace, se až tak moc zabývat nehodlá. _____________________________________________________


Screenshoty: www.baumax.cz