Poradna: Změnila jsem jídelníček a zhubla jsem 7 kilo

Jedna z našich čtenářek nám do poradny poslala dotaz, zda její styl stravování odpovídá zdravé výživě. Na jídlo si udělá čas v průměru po čtyřech hodinách, vynechává sladkosti, fast food i knedlíky a pravidelně se hýbe. Výsledek? Zhubla 7 kilo.

„Asi před půl rokem jsem razantně změnila svůj styl života, snažím se žít zdravě, pravidelně a vynechávat škodlivé věci. Zajímalo by mě ale, jestli je to z pohledu odborníka správné. Jím pravidelně po 3,5-4-5 hodinách, někdy mi do toho něco prostě vleze a nedá se to udělat jinak, ale snažím se po těch čtyřech. Mezitím si nedám ani drobeček ničeho jiného,“ napsala čtenářka.

V jídelníčku čtenářky hraje velkou roli zelenina a ovoce, většinou čerstvé. Pečivo čtenářka konzumuje pouze celozrnné a maso si dopřává denně, zatímco sýry a šunku jen zřídka. „Bílé jogurty, kefíry nebo tvaroh či mléko mám v podstatě taky každý den. Co se příloh týče, jím rýži, těstoviny, brambory a piju jen neslazené bylinné, bílé a zelené čaje, vodu z kohoutku a občas se napiju minerálky nebo džusu. K tomu všemu se samozřejmě hýbu a cvičím i před snídaní. Zhubla jsem cca 7 kilo,“ uzavřela čtenářka.

CoJím.cz odpovídá

Je skvělé slyšet, že jíte takto zdravě a navíc se pravidelně hýbete. Je perfektní, že jíte hodně zeleniny a ovoce, vyhýbáte se fast foodům a dalším nezdravým jídlům. Trošku mi ve vašem jídelníčku chybí luštěniny a další potraviny, jako je například kuskus, jáhly nebo pohanka. Nějaké recepty, jak je upravit, najdete na webu cojime.cz.

Luštěniny vám nahradí v jídelníčku část masových pokrmů – není nutné, abyste maso konzumovala každý den. Zkuste si připravit klasickou hrachovou kaši nebo čočku na kyselo. Neopomínejte ani další cenné potraviny, jako jsou zmiňované jáhly, pohanka nebo ovesné vločky – z nich si můžete připravit vydatné a zdravé hlavní jídlo.

Přeji Vám, aby se Vám i nadále dařilo takto dobře a zdravě jíst a hýbat se, abyste to vše dělala s radostí a radovala se především ze života samotného

Recepty ze zdravých potravin

  • Pohanka
  • Jáhly
  • Ovesné vločky

Štítky: dieta, hubnutí, jídelníček, zdraví stravování