Polévka Prima pauza od Knorr

Rychlá svačina. Jenže trochu nevýživná a navíc plná éček. Co se skrývá pod obalem polévky Prima pauza od Knorr? A proč bychom ji měli ze svého jídelníčku vyřadit?

Složení:

  • Glukózový sirup
  • Modifikovaný bramborový škrob
  • Rostlinný tuk
  • Olej
  • Jedlá sůl
  • Laktóza
  • Mléčné bílkoviny
  • Stimulátor chuti – glutaman sodný, inozinan sodný, guanylan disodný,
  • Škrob – bramborový, hrachový, žampionový
  • Kvasnicový extrakt
  • Extrakt ze žampionů,
  • Kurkuma
  • Aroma

Co se skrývá pod obalem Prima pauzy?

Glukózový sirup – nadměrná konzumace může způsobovat obezitu, nárůst kyseliny močové v těle (je příčinou dny). Fruktóza negativně ovlivňuje přirozené vytváření inzulinu.

Modifikovaný škrob – používá se jako zahušťovadlo. Proč nese škrob označení modifikovaný? Byl totiž upraven (chemicky, termicky apod.), neznamená to tedy, že je vyroben z geneticky modifikovaných potravin, jak by nás mohlo napadnout. Pro naše zdraví není modifikovaný škrob škodlivý.

Laktóza – mléčný cukr. Pozor všichni, kdo trpíte alergií na mléko neboli na laktózu.

Glutaman sodný – jde o přísadu, kterou najdeme v řadě polotovarů (masné výrobky, bujóny, dresinky). Glutamát dochucuje potraviny a dodává jim přirozenou chuť. Glutamát obsahuje sodík a při vyšší koncentraci může způsobovat rakovinu. Vyhýbejte se mu!

E631 – inozinan sodný. Může mít živočišný původ. Zvýrazňuje chuť jídla a u citlivých osob může vyvolávat alergické reakce.

E627 – guanylan disodný. Další zvýrazňovač chuti. Používá se např. i v sójové omáčce. U citlivých osob může vyvolávat alergické reakce.

E100 – kurkuma. Jde o barvivo (oranžovo žluté), jež se získává z kořene rostliny tumerik. Podporuje trávení a snižuje hladinu cholesterolu.

Hodnocení:

Fuj! Před touto polévkou by vás mělo varovat už dlouhé složení plné glutamanů sodných a dalších xy sodných. Až se mi z toho svírá žaludek! Jde o samé látky, které dodávají této polévce chuť, barvu… Ale pro naše tělo jsou škodlivé!

Ruce pryč od této pytlíkové polévky! A ke svačině si dejte raději jogurt nebo celozrnný rohlík třeba se sýrem cottage. Anebo nebuďte líní a uvařte si opravdovou polévku!