Nechci slevu zadarmo II.

Už je to docela dlouho, co jsem si tu naposledy rejpla do exkluzivního nákupního klubu BigBrands. V poslední době jsem neměla moc času a šmejdění po internetu bylo to poslední, co bych stihla. Jenže kamarádka mi poslala mail s odkazem údajně na neskutečně zlevněný kožich.

Místo za 115 tisíc je jenom za dvacet! To se prý stoprocentně vyplatí, ona chce kožich stejně už dávno, prý by se jí na něj složila celá rodina ke kulatým narozeninám. No, tak jsem se koukla. A koukala jsem.

BigBrands mírně změnil taktiku. U původních cen v minulosti uváděl formulku běžná cena. A to i u těch cen, které skutečnou běžnou cenu několikanásobně převyšovaly. Teď je u těch naoko původních cen diplomatičtější doporučená MOC, nejspíš maloobchodní cena. (To aby se pak překupníci v BigBrands mohli ohánět tvrzením, že tuhle cenu uvedl dodavatel jako doporučenou a oni mu fakt věří. Nejspíš nemají Google.)

Jinak je ale na BigBrands všechno při starém – ty údajné doporučené maloobchodní ceny jsou příšerně přešvihnuté a nové ceny jsou někdy na úrovni sum, za které se výrobky běžně prodávají, jinde jsou o něco vyšší a velmi výjimečně i nižší. Rozhodně ale nejde o slevy v řádu desítek procent. Zpátky ke kožichu. Jde o kabát z králičí a liščí kůže, podle BigBrands jde o značku John&Yoko. Doporučená cena je podle BigBrands údajně 115 322, 15 korun. Úžasná cena, kterou nám exkluzivně nabízí prodejce, je pouhých 19 999 korun. Nekupte to!

První problém vidím v tom, že původní cenu má BigBrands skoro čtyřnásobně přestřelenou. Tohle opravdu není kožíšek za víc než sto tisíc korun. Běžně se prodává za něco málo přes třicet. 

Ano, tenhle kožich se tedy dá koupit v BigBrands levněji než jinde. Jenže tak extrémní navýšení údajné původní ceny je jednak pořádný podraz na zákazníka, jednak je to hodně nefér prodejní taktika. Nemyslím si, že by donutila ke koupi člověka, který nikdy o podobném kusu v šatníku neuvažoval. Ale ve chvíli, kdy si řeknu: Ano, chci podobný kožich a jsem ochotná za něj dát dvacet tisíc, bude pro mě tahle hra s vymyšlenou slevou možná hodně silným argumentem, proč si koupit zrovna tenhle kus. 

Druhý problém vidím v tom, že oděvní značka John&Yoko je pravděpodobně stejně reálná, jako je doporučená cena kožichu. 

Naprosto stejný kožich se totiž objevuje v nabídce hned několika prodejců a všichni se shodují na jediném: Podle nich jde totiž o značku Giorgio. 

BigBrands nabízel jménem John&Yoko i další kousky, které jako by z oka vypadly těm z dílen italské firmy Giorgio. Dokonce i modelky mají stejné. Náhoda na hranici zázraku. 

Jako třeba tady: dámský kabát zlevněný z původních téměř pětašedesáti tisíc na jedenáct. 

Francouzské eshopy ho nabízí za šestnáct tisíc korun, žádných pětašedesát! A to ho zatím ve slevách nemají.

Kde se tedy vzala značka John&Yoko? Našla jsem jen jedno jediné místo, kde mají stejné zboží pod stejným názvem. V Číně. U velkoprodejce, který má velmi často naprosto totožné zboží, jako BigBrands. Zvláštní, že?

Když už jsem po stránkách BigBrands brousila, mrkla jsem se i na další výhodné nabídky, které tam mají. Zarazila jsem se hned u kampaně Vichy, protože jsem objevila opalovací sprej, který mám doma. A rozhodně jsem ho nekupovala téměř za devět stovek, což má být doporučená cena.

Za devět stovek se dají stejné spreje i u těch nejdražších prodejců koupit minimálně dva. A snížená cena BigBrands je taky o dost vyšší, než obvyklá cena u českých internetových prodejců. 

Totéž platí pro peeling Elizabeth Arden.

A pro další a další a další nabízené zboží za skandálně snížené bigbrandové ceny. 

Zdaleka nejvíc ale přestřelili tvůrci záhadné doporučené MOC u téhle žehličky na vlasy. Ta se za víc než čtyři tisíce opravdu nikdy a nikde neprodávala. 

Nechápu jednu věc: tímhle zvláštním stylem „dáme vám slevu, ale chceme z toho mít slušnej vejvar“ u nás BigBrands prodává zlevněné zboží už poměrně dlouho. Jak je možné, že si dovolí takhle kecat zákazníkům a tvářit se, že nákupy jsou výhodné, když to tak vůbec není? Neměla by Česká obchodní inspekce míň vykládat v novinách, jak obchodníci klamou zákazníky, a začít s těmi obchodníky konečně něco dělat?

© 2024 Vmagazin.cz | Nakódoval Leoš Lang