Na začátku byl kufr. Historie značky Louis Vuitton

Kdo by neznal luxusní kožené zboží, které se honosí legendárním monogramem LV? A kdo by po něm netoužil? Plátno s monogramem LV – Louis Vuitton

Jak to ale vypadalo v dobách vzniku značky Louis Vuitton, v současné době největšího módního giganta? Bylo všechno tak ideální a růžové, jak je tomu dnes? Zde je exkurze do historie značky Louis Vuitton.

V roce 1936 George Vuitton zemřel a firmu převzal jeho nejstarší syn Gaston. Ten se snažil firmu udržet v tempu, které předurčili jeho předchůdci.

1970 – Patrick Louis Vuitton

Po Gastonově smrti v roce 1970 byla firma předána další generaci, Patricku Louisi Vuittonovi, který však publicitu příliš nevyhledává a novinářům se vyhýbá.

Patrick L. Vuitton pro značku udělal nejvíc ze všech jeho předků. Je to inovativní návrhář, díky jehož špičkové módě společnost zažila obrovský vzestup. Bylo otevřeno mnoho butiků po celém světě.

1998 – spolupráce s návrhářem Marcem Jacobsem 

V roce 1998 přišla do společnosti Louis Vuitton nová tvář, návrhář Marc Jacobs. Ten výrazně přispěl ke globálnímu růstu luxusní značky Louis Vuitton a vytvořil z ní jednu z nejlukrativnějších značek na světě.

Po roce 2000 – nové tváře a nové kolekce

V roce 2001 byla vytvořena první bižuterie značky LV. Vznikly nové kolekce doplňků (šátky, brýle, kravaty), obuvi, kabelek i oblečení.

V roce 2004 byla nabídnuta spolupráce italskému návrháři obuvi Fabriziu Viti. Ten prošel značkami, jako je Gucci i Prada. Ve firmě Louis Vuitton obsadil pozici kreativní ředitel obuvi. Společně pak vydali kolekci bot, která se inspirovala panenkami a jejich obuví.

2014 – oznámení o odchodu Marca Jacobse

Módní návrhář Marc Jacobs opustil po 16 letech místo kreativního ředitele, aby se věnoval vlastní značce. Jacobs patří mezi nejznámější jména v módním průmyslu. Podílel se velkou měrou na tom, že Louis Vuitton se sedm let po sobě stal nejcennější značkou na celém světě.

Marc Jacobs se se společností rozloučil více než důstojně. Poslední jeho módní kampaň jaro/léto 2014 pro firmu Louis Vuitton byla velká a neuvěřitelná podívaná. Taktéž jeho poslední reklamní kampaň stojí za to.

Poslední svou kolekci věnoval ženám, které ho inspirovaly. Reklamní kampaň pro sezonu jaro/léto 2014 navázala sérií portrétů múz s kultovními kabelkami Noé. Před objektiv Stevena Meisela se postavily ženské osobnosti: Catherine Deneuve, Sofia Coppola či Gisele Bündchen aj.

Jednoduché studiové pozadí a minimalistická barevná paleta nechala vyniknout osobnosti i sezonní variaci kultovní kabelky Noé, která se představuje pošitá peřím, křišťálovým sklem, krokodýlí kůží nebo zdobená flitry.

Stálice módního světa

Louis Vuitton je největším módním světovým gigantem. Za celou dobu své historie nezažila značka Louis Vuitton ani jeden krach, ani jednu krizi, naopak přicházely nové a nové úspěchy.

Za tímto velkým úspěchem stojí nebývalá oddanost firmě všech Vuittonů, kteří se ocitli v čele společnosti a kteří jsou právem považováni za přední výrobce luxusních zavazadel na světě.