Kupte si zelňačku, lásku a prsa

Mám pocit, že hned po obchodu s drogami a zbraněmi je nejvýnosnější vydělávání na lidské naivitě. Kšefty se všemožnými přípravky na hubnutí, na růst prsou nebo kšefty s nadějí.

Stejný pocit má nejspíš i firma Fast Mail Service s. r. o., která bombarduje reklamou český internet už několik let. A nejspíš jí to pořádně sype. Jen mám neodbytný pocit, že vedle velkých peněz si tahle firma denně připočítává i obrovskou spoustu naštvaných zákazníků, kteří si připadají podvedení a okradení.

Na obrázku je jenom část webových stránek, za kterými tahle firma je. A mají hodně společného. Velká slova, velké nereálné sliby, mizernou češtinu, fotky spokojených zákazníků, které jsou pouze ilustrační, vymyšlená svědectví, šílené ceny a spoustu příšerně naštvaných a oškubaných kupujících. 

Ale popořádku. 

Co se firmě nedá upřít, je umění vzbudit zvědavost. Když jsem poprvé na Facebooku zahlédla reklamu na jasnovidecké služby Daryla Van Horna, fakt jsem na ni klikla. Zajímalo mě, kdo si sakra může říkat Daryl Van Horn, když je to tak notoricky známé jméno hlavní postavy z filmu Čarodějky z Eastwicku. Jasně, prapodivný jasnovidec. Žádná skutečná osoba samozřejmě tohle jméno nemá. 

Nejde ani o reklamu nějakého jasnovidce, který jen chce upoutat pozornost. Jde o prachsprostý kšeft firmy Fast Mail Service s lidským zoufalstvím. Služby jasnovidců, kartářek a jiných šarlatánů hodně často hledají lidé, kteří jsou na dně, a kteří chtějí slyšet, že bude líp. Přesně o tom je i tahle služba.

„Přišlo Ti někdy na mysl, že Tvůj život se může změnit a ubírat se směrem, o jakém se Ti zdálo tak dlouhou dobu? Bude právě toto znamenat naplnění Tvých přání, o kterých bylo téměř nereálné přemýšlet jako o skutečnosti? Chtěl bych Vám poslat osobní předpověď, protože jste jeden z těch, který o ni žádal. Od 15.října Ti bude dopřáno splnit si všechny sliby a radosti, které Ti život až doposud odpíral.“

Na podobné velkohubé kecy naletí spousta lidí. A ani jim nebude divné, že jim údajný jasnovidec v jedné větě tyká a hned v další vyká.

Tahle taškařice rozhodně není zdarma, jak se píše v reklamě. Na webové stránce už se objevuje jen spojení „téměř zdarma“. Dopátrala jsem se, že když si předpověď objednám, dostanu úplně grátis jakýsi talisman (asi abych se měla čím mlátit do hlavy, že jsem vůbec něco objednala) a taky dostanu tu předpověď. Šlechetný Daryl si naúčtuje pouze „symbolickou částku na moje administrativní a překladatelské výdaje.“ 

I když vím, že blond barva vlasů u žen radikálně snižuje výši inteligenčního kvocientu, myslím, že ani jako výrazná bruneta bych asi nebyla schopná přijít na to, proč se tak radikálně liší ta požadovaná symbolická částka u platby mobilem a u platby na dobírku. 

Při placení mobilem chce jasnovidec 499 korun. Při placení na dobírku chce 690 korun a navrch dalších 139 za poštovné. Vážně nedokážu vymyslet vůbec žádný důvod, proč by administrativní a překladatelské výdaje měly stát o dvě stovky víc, když chci předpověď zaplatit až po doručení. 

Ale kdo by takové malichernosti řešil. Tisíce děkovných dopisů od lidí, které jen díky Darylu Van Hornovi konečně potkalo štěstí, mluví za všechno. 

Jasnovidectví evidentně vynáší. A tak Fast Mail Service provozuje i další web, na kterém nabízí služby světově proslulého jasnovidce. 

Tenhle jasnovidec prý pomůže splnit člověku tři přání. Podmínkou je narodit se před rokem 1970 (nejspíš proto, že čím je člověk starší, tím míň je obezřetný a tím míň hrozí riziko, že si jasnovidce vygůgluje), další podmínka je být dostatečně zoufalý a ta poslední – vybrat si sedm přání z předem připraveného seznamu. Třeba provdat se, jet na cestu kolem světa, mít jachtu, spoustu peněz a tak.

Jasnovidec tak přesně bude vědět, po čem člověk touží. Když taková padesátiletá paní napíše, že chce konečně poznat lásku, jasnovidec jí sdělí, že měl vidění, že žena touží po hodném muži. A když žena pěkně zacáluje, pošle jí třeba nějaký talisman, který jí ho možná přivede. 

Služby tohohle jasnovidce provozuje Fast Mail Service už nejmíň pět let. Už v roce 2008 nabízel lidem deset milionů a nekonečné štěstí. Jenom za pět set. No, neberte to!

Nejspíš proto, že cílová skupina „zoufalci“ je menší, než cílová skupina „mám pět kilo navíc,“ prodává Fast Mail Service spoustu přípravků, které jako jediné na celém světě opravdu pomáhají zbavit se kil. Máte rádi pilulky? Kupte si pilulky! Nesnášíte pilulky? Kupte si kapsle nebo náplast na hubnutí.

Milujete kafe nebo čaj? Máme obojí! Hubnoucí kafe i hubnoucí čaj. Jste polévkoví? Máme hubnoucí zelňačku! Milujete experimenty? Zaplaťte si speciální kúru v ampulkách. Nevěříte ničemu z toho? Máme super věc, jakési tablety, které se po spolknutí údajně v žaludku zvětší jako balónek a člověk nemá hlad. Geniální! 

Jen nevím, jak je možné, že na světě ještě vůbec existují lidi s nadváhou, když tohle všechno tak báječně funguje. 

I na všech těchhle webech, kde se prodávají hubnoucí zázraky, jsou samozřejmě děkovné vzkazy a fotky spokojených zákazníků. Některé jsou z fotobank, jiné jsou postahované z nejrůznějších webů. To všechno už jsme viděli mockrát. Aspoň s nějakou inovací ale Fast Mail Service přišel. Vezme si fotku dívky před hubnutím a po něm. 

Pak ty fotky trochu ořízne a najde nějakou hlavu, kterou nasadí místo té původní. Že to bude vypadat blbě, to nevadí. Pro větší efekt se prostě jen ta nasazená hlava zrcadlově otočí. A hotovo. 

Ostatně, stejný způsob přesvědčování zákazníků používá firma i tehdy, když propaguje tablety a gely na zvětšení prsou. U jedné z těchhle reklam má třeba fotku z fotobanky. To je ona. 

A tady už je stejná fotka jako portrét nadšené zákaznice. 

Trochu mě zarazilo, že hned vedle fotky je certifikát zdravotní nezávadnosti, který údajně pochází od Chambre de Commerce et d´industrie de Monpellier. To je totiž něco jako Obchodní a průmyslová komora. No, třeba zkoumali, jestli to neuškodí životnímu prostředí, když se s tím posypou v zimě namrzlé chodníky. 

U některých produktů firma zase uvádí jména údajně proslulých lékařů, kteří potvrzují jejich účinky. Podle mého Google neexistuje nikdo z těch doktorů.

A takhle bych mohla o téhle firmě napsat dalších pětačtyřicet stránek. 

A jednou tolik, když bych přidala část komentářů od lidí, kteří téhle firmě naletěli na její záruky vrácení peněz v případě nespokojenosti. 

Takže už jen jediné: Od firmy Fast Mail Service raději nebrat nikdy nic. 

© 2024 Vmagazin.cz | Nakódoval Leoš Lang