Holly Woodová a Gwyneth se Stellou na beďasu

Herečka Gwyneth Paltrow na svém blogu GOOP od minulého týdne prodává kolekci oblečení a kabelek, kterou navrhla se Stellou McCartney. Její uvedení oslavily na anglické zahradní party v Hamptons se svými nejbližšími: sirem Paulem, Naomi Watts, Cameron Diaz, Sarah Jessicou Parker, Rachel Zoe a dalšími.

Odpolední party s dětmi, Guinessem, šampaňským, badmintonem a jazzovým zpěvákem vypadá hodně pohodyndově a klidně mě mohli taky pozvat. Nejdojemnější je Paul McCartney muckající svoji dceru a Cameron Diaz tulící se k něčímu dítěti.

Ale zpátky ke Gwyneth Paltrow. Gwynie je sice oscarová herečka, která se na plátnech objevuje už přes dvě desetiletí, není ten samý případ jako Winona Ryder nebo Julia Roberts. Neřadíme ji k ikonickým herečkám devadesátek, jejichž kinematografické CV na ČSFD všechny plní nostalgií, protože snímky znají nejen z kin a televizí, ale ještě jako fotofilmy v bravíčku.

Paltrow sice hrála hodně, ale těch opravdových hitů a zapamatovatelných rolí měla pár. Jako pomyslný vrchol by se dal označit film Důkaz z roku 2005, kde ztvárnila dceru Anthonyho Hopkinse v roli umírajícího matematického génia.

V roce 2003 si vzala zpěváka Coldplay Chrise Martina, porodila dceru Jablko a syna Mojžíše, přestěhovala se do Londýna a z pláten prostě nějak zmizela. Není nic špatného na tom, jít na mateřskou a věnovat se rodině nebo se prostě stáhnout.

Naopak po vyčerpávajících letech u filmu se k tomu kroku odhodlalo několik známých tváří devadesátek. Jenže někdo odliv slávy bere s radostí a grácií jako Julia, někdo nemá úplně jinou šanci, protože jinak by se nikdy nezapomnělo, že kradla v obchodě oblečení, tak jako Winona a někdo se s tím prostě nesmíří.

To je případ Gwyneth, která zkrátka miluje titulní stránky a dosavadní filmová kariéra a jedna role ročně, kterou si od narození Mojžíška splní, ji evidentně nenaplňuje.

Vždyť ostatní atributy opravdové hvězdy pořád má: slavný původ (pochází ze zavedené hollywoodské rodiny), je vysoká, hubená, hezká, blonďatá, s rockovou hvězdou po boku a celým domem v londýnském Notting Hillu. Tak proč to nechat ladem?

Po druhém porodu hodně zhubla a začala propagovat drastické diety a náročná cvičení své nyní už byznyspartnerky a fitness trenérky Tracy Anderson, kterou ukradla Madonně. Pak založila blog GOOP.

Skrze GOOP Gwyneth přesně pět let nabízí čtenářům kulturní tipy, oblíbené restaurace, recepty a sneak peaky do svého glamorous životního stylu. Z herečky se stal samozvaný guru na la dolce vita.

Nejen při prohlídce jejího internetového obchodu je jasné, že obyčejní lidé si mohou dovolit tak možná se podívat. Ale zatímco za ELLE je potřeba zaplatit, GOOP si lze prohlédnout v rámci ceny internetového připojení.

Ještě v blahé paměti mají mnozí její tipy, jak si „nejlíp užít New York“. Na anglickou snídani za 20 dolarů k Balthazarovi. Na obídek do téhle útulné posh trattorie a bydlete prosím pěkně v hotelu Carlyle, kde každé pondělí večer hraje Woody Allen na klarinet v místním café!

Doporučuje také Bowery Hotel. „Je to místo s cool atmosférou i lidmi. Nachází se ale v Bowery a tak ho nedoporučuju těm, co milují Park Avenue, ovšem moji další přátelé, britské rockové hvězdy, se ho nemůžou nabažit,“ píše.

Většině však smysl toho projektu uniká. O GOOP už bylo popsáno tolik webového prostoru a otázka stále zůstává stejná: O co jí jde? Pro koho ten web založila? Pro emíry z Kataru? Pro Kaddáfího – budiž mu země těžká – aby věděl, jak správně dochutit guacamole a jeho hosté si tak mezi jednotlivými bunga pošmákli na dokonalém proteiny nabitém snacku?

Na rozdíl od jiných celebrit se Gwyneth zatím odmítá spojovat s levnými produkty nebo řetězci. Místo toho, aby svým jménem zaštítila nějakou řadu (oblečení, šperků, vůní, make-upu…) pro „masy“, GOOP prodává pouze produkty hip značek jako Alice&Olive nabo Kain Label.

A fajn, peněz má evidentně dost, tak proč vydělávat další na levné viskóze. Nikdo se sice nikdy nedozví, jaké množství oblečení a doplňků pro svůj internetový shop objednává, ale kupříkladu kabelky z limitované kolekce Stelly McCartney a GOOP, kdy jedna stala přes 1230 dolarů a druhá 770 dolarů, jsou po několika dnech úplně vyprodané.

Zajímavý je její vztah k některým médiím. Časopis People ji letos k nespokojenosti mnohých vyhlásil nejkrásnější ženou roku 2013 a zrovna ve chvíli, kdy jí začalo press tour s Iron Man 3.

Reportérka New York Post Tara Palmeri hlasitě protestovala: „Jen abyste vypadala jako Gwyneth Paltrow, tak potřebujete pomádu na rty za 70 dolarů, klystýr za 425 dolarů a dvouhodinové cvičení u Tracy Anderson. Jsem stoprocentně pro to, aby se ženám dodávalo sebevědomí, ale pokud jim Gwyneth uděluje naprosto nerealistické tipy, jak žít skvělý život, tak se kvůli tomu cítí spíš mnohem hůř než sebevědoměji.“

Nedávno na poslední chvíli odmítla rozhovor ke svému profilu ve Vanity Fair, protože je prý časopis mimo její „brand“. Dva měsíce na to poslala svým přátelům e-mail, aby neodpovídali magazínu na žádné dotazy o ní, jelikož stále vyhrožují, že ji dají na titulní stránku, a to s osobním vyjádřením nebo bez něj. Skromně svým známým doporučila „aby sami s časopisem už nikdy nespolupracovali.“

Dobře Gwyneth. Ke strachu asi má svoje důvody. Vanity Fair se totiž s některými hvězdami vůbec nemaže. Slušně si podal třeba Toma Cruise a jeho vztah se scientologií nebo detailně informoval i problémovém natáčením zombie trháku World War Z Brada Pitta.

Jenže nespolupracovat většinou znamená podepsat si ortel. Pokud článek vyjde – a  pro svobodu žurnalistiky a skvělé počtení doufejme, že ano – tak teď bude ještě peprnější. Ovšem Gwyneth vlastní e-mailové adresy na opravdu slavné lidi, kterým nekraluje nikdo menší než Beyoncé a Jay Z.

Výsledek přetahovačky tak ukáže, jaký má tahle žena opravdu vliv. Mimochodem středeční vydání bulvárního časopisu Star píše, že právník Paltrow se publikaci snažil „agresivně“ donutit, aby přestali pátrat po údajném románku jeho klientky se známou literární osobností. Star o tom samozřejmě svoje čtenáře okamžitě informoval.

Paltrow svým útokem na slávu ze zálohy sice získala ještě větší, ale oblíbená veřejností ani médii není. Řada haters je v podstatě nekonečná a ona prý pořád nechápe proč. Jenže vystavovat na odiv svůj nákladný životní styl, do kterého se ještě ke všemu prostě narodila, nikdy není dobré PR.

© 2024 Vmagazin.cz | Nakódoval Leoš Lang