Digitální odvykačka

„Hele mě ten Facebook už vůbec nebaví. A Instagram už je taky o ničem,“ je slyšet ze všech stran. Tak proč nedáme telefon celý den z ruky, večer nám ozařuje obličej ve tmě, než usneme a ráno je to první, do čeho koukáme po otevření očí? Je to závislost na telefonu!

Lidé na telefonu zbytečně tráví i několik hodin denně. Co takhle těch 7 hodin na Instagramu týdně využít k něčemu užitečnějšímu? Následující článek poradí, jak na to.

1. VYPNOUT SI NOTIFIKACE


A ne pouze vyskakující bannery na obrazovce, ale i ta červená čísla v pravém horním rohu aplikací, které v lidském mozku spouští informaci „halóóóó, někdo s tebou chce komunikovat“.

Návod pro iPhone: aplikace Nastavení – oznámení – postupně otevřít všechny aplikace a vypnout všechny notifikace deaktivací tlačítka povolit oznámení

2. NASTAVIT SI ČERNOBÍLÝ DISPLAY

Ano, právě barvy můžou zato, že nejde odtrhnout od telefonu a všech aplikací pozornost. S černobílou teprve začne ta správná odvykačka.

Návod pro iPhone: aplikace Nastavení – obecné – zpřístupnění – přizpůsobení displeje – filtry barev – stupně šedi

3. KONEC NEKONEČNÉMU OBSAHU


Na první stránce telefonu je dobré si nechat pouze nezbytné aplikace jako je počasí, budík, fotky, Uber a další. Aplikace, které mají nekonečně načítající se obsah můžou být na poslední stránku chytrého telefonu.

Návod pro iPhone: na jedné z aplikací podržet prst déle než 2 vteřiny, aplikace se rozkmitají a objeví se na nich v levém horním rohu křížek – poté jednu po druhé přesunout na žádoucí místo

Kdo vydrží týden, je na cestě k úspěchu. Pro motivaci pak může porovnat čas u obrazovky s týdnem předchozím.